سال 1403، سالی پر جاذبه برای تجارت!

توسط | فروردین 12, 1400 | بازاریابی | 0 نظر

6 دقیقه

در سال 1402، فروش و بازاریابی بسیار متفاوت خواهد بود و این تسکینی برای همه‌ی ماست. ما در حالی وارد سال 1402 می‌شویم که به طور شدیدی خسته‌ایم و حتی اگر این بیماری همه‌گیر، آشفتگی اقتصادی، جنگ‌های سیاسی و هر چیز دیگری که زندگی و احساسات ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد نبود، باز هم از بسیاری چیزهایی که در زندگی تجاری ما عادی شده‌اند، فرسوده می‌شدیم.

ما از همدلی ساختگی خسته‌ایم

“سلام! من عاشق کاری هستم که شما به همراه تیم خود انجام می‌دهید.”

پیام‌هایی از این قبیل، ممکن است ساده لوحان را گول بزند، البته در صورتی که عنوان آن واقعا ساده لوحی اساسی باشد، اما عناوین طولانی و بسیار خاص، واقعا مسخره هستند. اغلب افراد، روزانه تعداد زیادی ایمیل با چنین عناوینی دریافت می‌کنند که واقعا خسته کننده هستند. این کار، یک دروغ است و از ریاکاری هم بدتر است. با ارسال چنین پیام‌هایی، شما با یک دروغ رهبری می‌کنید.

ما از اعتبار جعلی خسته‌ایم

شخصی به فروشندگان گفته معتبر باشند. اکنون ما همگی ایمیل‌هایی از این قبیل دریافت می‌کنیم:

“خب! من هم اکنون پشت میز آشپزخانه‌ام نشسته و نوشیدنی مورد علاقه‌ام را می‌نوشم. در حالی که بچه‌های من با جیغ و داد به این طرف و آن طرف می‌دوند، تمام تمرکز من روی این مسئله است که چه چیزی باعث شب بیداری شما شده است!”

ما از محتوای بی‌کیفیت خسته‌ایم

برخی مقالات هیچ محتوای واقعی و نکته نظری ندارند و ظاهرا صرفا برای پوشش برخی پایگاه‌های جستجو وجود دارند. برخی اوقات، کل وبسایت به غیر از ارائه‌ی تبلیغات، هدفی ندارد.

سال 1402، به برند سازان تعلق دارد

به نظر من امسال، سالی است که برندسازی، به معنای واقعی کلمه یک تمایز مهم در فضای رقابتی ایجاد خواهد کرد. سازندگان برند، دیدگاهی روشن، قانع کننده و معتبر ارائه می‌دهند، از اینکه چه تغییرات مهمی در جهان در حال وقوع است و آینده‌ای بهتر، چگونه به نظر می‌رسد. برندسازان با آموزش و الهام بخشیدن، به شهرت بالایی دست می‌یابند که فراتر از مقابله با معاملات است. آن‌ها خیلی فراتر از دوره‌‌های سه ماهه یا یک ساله فکر می‌کنند.

سازندگان برند، بازار را شکل می‌دهند. آن‌ها قلب و ذهن افراد را به خود جلب کرده و ارزشی طولانی مدت ایجاد می‌کنند. ما از فروش و بازاریابی سنتی خسته‌ایم و در سال 1402 به شدت از برندهای بزرگ استقبال خواهیم کرد.

سال 1402، به کسانی تعلق دارد که اعتمادسازی می‌کنند.

مردم با افرادی که می‌شناسند و به آن‌ها اعتماد دارند، تجارت می‌کنند.

Linkedin بزرگ‌ترین پلتفرم تجاری گفتگو محور است که جهان تاکنون دیده است و حضور فعال در این فضا، روشی شگفت‌انگیز برای یادگیری، رشد و ایجاد اعتماد است. افرادی که به طور مرتب حضور دارند و با روش‌های تامین ارزش در گفتگو شرکت می‌کنند، اشتیاق و تخصص واقعی خود را نسبت به حرفه‌ و صنعت خود و کسانی که به آن‌ها خدمت می‌کنند، نشان می‌دهند. آن‌ها علاوه بر ایجاد روابط جدید و ارزشمند، روابط موجود خود را نیز تقویت می‌کنند. مهم‌تر از همه، زمانی که درگیری مداوم، مکالمه، اشتراک‌گذاری و کمک آن‌ها توسط سایرین دیده می‌شود، اعتماد افراد را به خود جلب می‌کنند. این اعتماد، با گذشت زمان پرورش یافته و گسترش می‌یابد و به یک مزیت رقابتی بزرگ تبدیل می‌شود.

البته راه‌های دیگری نیز برای اعتمادسازی وجود دارند. اعتمادسازان، به نوشتن، تولید پادکست و فیلم و سایر دارایی‌هایی ارزشمند می‌پردازند. آن‌ها با سخنرانی در کنفرانس‌ها، با دیگران محتواسازی کرده و به طور مرتب به نمایش می‌گذارند.

ما از مقاومت در برابر فریبکاران خسته‌ایم و در سال 1402، توجه خود را معطوف برندهایی خواهیم کرد که به آن‌ها اعتماد داریم.

سال 1402، متعلق به جاذبه‌هاست، نه شکارچیان!

جاذبه‌های برند، بسیار بهتر از شکارچیان می‌توانند باعث گسترش منطقی و روزافزون نام تجاری شده و اعتمادسازی کنند. ذهنیت‌ها و معیارهای تخریب‌ کننده‌ی اعتماد، چنان ریشه‌دار هستند که برخی نمی‌توانند رویکرد متفاوتی را تصور کنند. برخی افراد در حال جعل اعداد برای فریب مردم هستند.

افراد و شرکت‌هایی که در مقیاس گسترده به برندسازی و ایجاد اعتماد می‌پردازند، تبدیل به آهن‌ربا برای افرادی می‌شوند که نیت خرید دارند. این همه چیز را تغییر می‌دهد. در اینصورت، تمام معیارهای درآمد شما در مسیر درست حرکت می‌کنند:

  • نرخ برنده‌ی بالاتر(زیرا آن‌ها شما را می‌شناسند، به شما اعتماد دارند و واقعا می‌خواهند با شما تجارت کنند.)
  • چرخه‌های فروش کوتاه‌تر(چرا که آن‌ها این کار را اولویت قرار داده و منابع و افراد مناسب را روی میز می‌آورند.)
  • معاملات بزرگ‌تر(زیرا از حرکت قاطعانه‌ی خود اطمینان دارند.)
  • وفاداری و حفظ مشتری بیشتر(زیرا به طور مشتاقانه استقرار می‌یابند و به سرعت به ارزش آن پی می‌برند.)
  • ارجاع بیشتر(زیرا آن‌ها به اینکه با شما و برند شما در ارتباط هستند، افتخار می‌کنند و از اینکه شما را به دیگران معرفی کنند، حس خوبی دارند.)

سال 1402، متعلق به انسان‌هاست.

ما از هر نوع بازاریابی و فروش غیرمنصفانه و خودخواهانه خسته شده‌ایم و گرسنه‌ی انسانیت واقعی هستیم. در سال 1402، شرکت‌هایی که افراد را قادر می‌سازند تا مانند انسان‌های واقعی خود را نشان داده و درگیر شوند، شروع به ایجاد یک مزیت رقابتی پایدار می‌کنند. این یک مورد خوب برای خریداران و فروشندگان است.

منبع :

www.ama.org

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام، نیاز به راهنمایی دارید؟
×
اگه قصد مهاجرت داری، قبلش حتماً یه سر به این سایت بزن!
مشاهده‌ی سایت