بهشت را در کرمان پیدا کنید: سفری به یاد ماندنی به این استان

توسط | فروردین 29, 1403 | دسته‌بندی نشده | 0 نظر

8 دقیقه

مناطق طبیعی زیادی در کشورمان وجود دارند که به‌خاطر زیبایی و آرامش‌بخشیدن به روح و جسم، آن‌ها را به بهشت تشبیه می‌کنند. استان پهناور کرمان نیز به‌دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی منحصربه‌فرد، از مناطق بهشت‌مانند متعددی برخوردار است. شهرها و مناطق دیدنی این استان، یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگران از سراسر ایران به‌ویژه مشهد هستند. بسیاری از مشهدی‌ها برای راحتی و امنیت بیشتر و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌ها با بلیط قطار مشهد کرمان راهی این استان زیبا و دل‌انگیز می‌شوند. اگر قصد سفر از مشهد به کرمان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از تکمیل ظرفیت قطارها در زمان تعطیلات، حتما از فرصت پیش فروش قطار استفاده کنید.

معرفی مقصدهای گردشگری استان کرمان

استان کرمان دارای دو نوع آب‌وهوای گرمسیری و سردسیری است که البته شهرهای سردسیر آن نسبت به سایر استان‌های مجاورش همچون فارس، گرم‌تر است. در‌مجموع، باید گفت که این استان آب‌وهوایی متنوع از گرم تا معتدل و بسیار سرد دارد. تنوع اقلیمی در کرمان باعث به‌وجود‌آمدن جاذبه‌های طبیعی متنوعی از آبشارها، چشمه‌ها و مناطق سرسبز تا غارها، جنگل‌ها و حتی کویرهای دل‌نشین و آرامش‌بخش شده است. نام برخی از این جاذبه‌های طبیعی را در فهرست زیر ذکر خواهیم کرد؛ سپس شما را با دیدنی‌ترین مکان‌های طبیعی استان کرمان آشنا می‌کنیم.

  • دره شنگستان

  • جنگل پردیسان قائم

  • آبشارهای سیمک

  • کوه پلوار

  • گنبد جبلیه

  • مجموعه گنجعلی‌خان کرمان

  • یخدان مویدی

  • قلعه دختر

  • ارگ راین

  • ارگ بم

  • تگ کرو در رابر

  • کویر شهداد

  • باغ شازده

  • باغ هرندی

  • روستای دلفارد جیرفت

  • منطقه حفاظت‌شده کوه جوپار

  • دریاچه مخرگه

  • آبشار راین

روستای دلفارد جیرفت؛ بهشت کرمان و جاده چالوس شرق

تقریبا همه ما زیبایی‌های جاده چالوس در شمال ایران را دیده‌ایم یا وصف آن را شنیده‌ایم؛ شاید برای شما جالب باشد که جاده‌ای به همان زیبایی خیره‌کننده در شرق ایران هم وجود دارد؛ جاده‌ای که به روستای دلفارد، بهشت گمشده جیرفت کرمان منتهی می‌شود. روستای دلفارد، منطقه‌ای ییلاقی در شهرستان جیرفت کرمان است. این منطقه دو بهار دارد؛ یکی بهار مناطق کویری که شروع آن اسفند است و دومی از ماه فروردین آغاز می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری دلفارد

از زیبایی‌های منطقه دلفارد جیرفت، کوهستان‌های پر از درخت و گیاه آن است که وسیع‌ترین منبع پسته وحشی، بادام کوهی، ارس، درمنه، زیره، کهکم، ارچن، گون و گیاهان دارویی به‌حساب می‌آید. جالب است بدانید که دلفارد، محل تلاقی فصل‌هاست؛ در این روستا، پوشش گیاهی مناطق سردسیری و گرمسیری در کنار هم رشد می‌کنند؛ بنابراین، شما می‌توانید در یک فصل هم گیلاس و زردآلو و هم خرما، گردو و انواع مرکبات را ببینید. البته دلفارد را باید مهد آبشارهای بی‌نظیر هم دانست؛ چندین آبشار به نام‌های گلمای دخترکش، کوه سیر، سرندکوه، زورک، دره تنگ و کوه‌نیم، جلوه‌ای بهشتی به این منطقه بخشیده‌اند.

کی و چطور به دلفارد برویم؟

بهترین زمان رفتن به طبیعت زیبای دلفارد، ماه‌های اسفند و فرودین است. زمانی که هوای جیرفت حتی نزدیک به 50 درجه می‌رسد؛ هوای دلفارد شبیه به آب‌و‌هوایی مدیترانه‌ای است. برای رفتن به روستای دلفارد از تهران، باید از بزرگراه خلیج‌فارس در منطقه 19 به‌سمت بزرگراه رفسنجان-باغین بروید و سپس ادامه مسیر را تا رسیدن به کرمان و در‌نهایت جیرفت طی کنید. جاده جیرفت-درب بهشت در انتهای مسیر، شما را به دلفارد می‌رساند.

برای رفتن به روستای ییلاقی دلفارد از سایر شهرها نیز ابتدا باید خودتان را به کرمان برسانید، مگر این‌که ساکن استان‌های هرمزگان یا سیستان و بلوچستان باشید. بین استان هرمزگان و به‌ویژه بندرعباس تا روستای زیبای دلفارد، فاصله چندانی وجود ندارد. برای افرادی که قصد دارند از مشهد به روستای دلفارد جیرفت سفر کنند، بلیط قطار مشهد کرمان گزینه بسیار خوبی است. قطارهای این مسیر امکانات خوبی دارند و مسافران را در امنیت و راحتی به مقصد می‌رسانند.

کویر شهداد کرمان؛ عجایب خاک و گل در دامنه‌های شنی

اگرچه بهشت را با آبشار، دره، درخت و گل توصیف می‌کنند، اما برای یک گردشگر علاقه‌مند به راز، سکوت و ماجراجویی، کویرها هم می‌توانند یک بهشت زمینی باشند. کویرها، اسرار غم‌انگیز و رازآلودی را در خود جای داده‌اند، آن‌ها نغمه‌های بی‌کلام صحرا هستند. استان نیمه‌کویری کرمان نیز در یکی از بخش‌های خود، 100 هکتار نمک‌زار را در خود جای داده است که به کویر شهداد شهرت دارد. عجیب‌ترین و مرموزترین بخش این کویر، کلوت وسیع آن است.

کلوت کویر شهداد؛ شهر ارواح

کویر شهداد یکی از جاذبه‌های استان کرمان است. 145 کیلومتر طول از شمال به‌سمت جنوب و 70 کیلومتر عرض از غرب به شرق این کویر را کلوت‌ها تشکیل می‌دهند که بسیار رمزآلود هستند. کلوت شهداد یک ابر‌شهر کلوخی با آسمان‌خراش‌های فراوان است و حتی از دوردست ممکن است شهری بندری با کشتی بزرگ و شناور در آب را مشاهده کنید. البته که تمامی این‌ها سراب است و کلوت‌ها، سازه‌های طبیعی حاصل شاهکار چند هزارساله باد، خاک و آب هستند و درواقع کسی در این شهر زندگی نمی‌کند. کلوت شهداد یکی از مشهورترین جاذبه‌های ایران است که موردتوجه جهانگردان خارجی نیز قرار گرفته است. گردشگران خارجی از این کویر با نام «شهر ارواح» یاد می‌کنند. دیدن چنین مکان‌های بکری، ترس، هیجان و لذت را یک‌جا به دل‌ها وارد می‌کنند.

تفریحات کویر شهداد در کرمان

گردشگران بسیاری برای طبیعت‌گردی و کویرنوردی راهی کویر شهداد می‌شوند؛ شترسواری، موتورسواری، آفرود‌سواری، قدم‌زدن و غلت‌خوردن روی رمل‌ها و زیباتر از همه آن‌ها، تماشای آسمان پرستاره شب در سکوت عمیق، مهم‌ترین جاذبه‌های کویر شهداد کرمان هستند.

کویر شهداد کرمان کجاست؟

کویر شهداد در کرمان و در قلب کویر لوت واقع شده است. برای رفتن به این کویر باید وارد جاده قدیم کرمان-بم شوید؛ سپس مسیر جاده سیرچ را تا رسیدن به جاده شهداد و این کویر وسوسه‌برانگیز در پیش بگیرید.

فلای تودی؛ جامع‌ترین سایت رزرو بلیط قطار

استان کرمان، مملو از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی است که برای بازدید از تمامی آن‌ها باید چندین بار به این استان سفر کنید. شهرهای کرمان، هر‌ساله مقصد سفر گردشگران از اقصی‌نقاط کشور به‌ویژه مشهد هستند و سفر با قطارهای امن و راحت این مسیر، انتخاب بسیاری از مسافران مشهد-کرمان است. برای خرید بلیط قطار مشهد کرمان و سایر مسیرهای ریلی، می‌توانید از خدمات سایت فلای تودی بهره ببرید. سایت فلای تودی، علاوه‌بر رزرو و خرید بلیط قطار، خدمات دیگری از‌جمله رزرو پروازهای داخلی و خارجی، رزرو هتل خارجی و داخلی، خرید تورهای گردشگری، صدور بیمه‌های مسافرتی و اقدامات درخواست ویزا را نیز به هم‌وطنان ارائه می‌دهد.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام، نیاز به راهنمایی دارید؟
×
اگه قصد مهاجرت داری، قبلش حتماً یه سر به این سایت بزن!
مشاهده‌ی سایت