هاست وردپرس چیست؛ ۴ تفاوت آن با‌ هاست لینوکس

توسط | شهریور 12, 1402 | طراحی سایت | 0 نظر

9 دقیقه

تفاوت اصلی بین میزبانی وردپرس و میزبانی وب این است که میزبانی وردپرس معمولاً برای وردپرس بهینه شده است و ممکن است شامل برخی از ویژگی‌ها ی اضافی مانند افزونه‌ها ی پریمیوم باشد که با میزبانی وب معمولی ارائه نمی‌شود. اما‌ها ست وردپرس چیست.

از طرفی میزبانی وب یک اصطلاح است که به انواع خدمات میزبانی اشاره دارد و شامل میزبانی اختصاصی و اشتراکی، میزبانی ابری و میزبانی VPS است. میزبانی وردپرس زیر مجموعه ای از میزبانی وب است که سرورها و منابعی را به طور خاص برای وب سایت‌ها ی وردپرسی بهینه سازی شده ارائه می‌دهد.

در ادامه خواهیم گفت‌ها ست وردپرس چیست و تفاوت آن با‌ها ست لینوکس چیست.

هاست وردپرس چیست؟

اگر می‌خواهید کسب و کار خود را آنلاین کنید، استفاده از نوعی از ارائه دهنده میزبانی وب ضروری است. خدمات میزبانی وب حتی اگر از پلتفرم‌ها ی قابل اعتماد و محبوبی مانند وردپرس استفاده می‌کنید حیاتی هستند. انتخاب میزبان مناسب می‌تواند سئو سایت شما را افزایش دهد، فروش را افزایش دهد و ابزارها و بسته‌ها یی را برای کمک به کسب و کار شما ارائه دهد.

هاست وردپرس پرسرعت نوعی میزبانی وب است که به طور خاص برای میزبانی وب سایت‌ها ی وردپرسی طراحی شده است. یک برنامه میزبانی خوب وردپرس، سایت وردپرس شما را بهینه می‌کند تا تمامی‌الزامات سرعت، امنیت و عملکرد را با ویژگی‌ها یی مانند کش، پشتیبان گیری، فضای ذخیره سازی کافی و پهنای باند کافی برآورده کند.

به طور کلی، برنامه‌ها ی میزبانی وردپرس نصب آسان و با یک کلیک برای وردپرس، به روز رسانی خودکار، مقیاس پذیری و پشتیبانی خوب از مشتری را ارائه می‌دهد.

اما تفاوت‌ها ست وردپرس با میزبانی وب یا خرید ‌هاست لینوکس پرسرعت چیست و کدام گزینه بهتر است؟

هاست وردپرس و میزبانی وب دو نوع میزبانی بسیار متفاوت هستند و نباید آنها را اشتباه گرفت. چند تفاوت کلیدی بین این دو وجود دارد و هر کدام مزایا، برنامه‌ها  و ارائه دهندگان خاص خود را دارند. در اینجا راهنمای میزبانی وردپرس در مقابل میزبانی وب و نحوه تمایز و انتخاب بین این دو است.

4 تفاوت‌ هاست وردپرس با‌ هاست لینوکس

تفاوت اصلی بین میزبانی وب و میزبانی وردپرس در این است که میزبانی وب یک سرویس بسیار گسترده تر و فراگیر است.

میزبانی وب یک سرویس تعمیم‌یافته‌تر است و به هر سرویس میزبانی اطلاق می‌شود که فایل‌های یک سایت را روی سرور ذخیره می‌کند تا سایت در اینترنت زنده شود. یک میزبان وب به طیف گسترده ای از سازندگان سایت پاسخ می‌دهد و چندین سایت ذخیره شده در یکی از سرورهای آنها ممکن است بر روی هزاران پلت فرم مختلف و حتی انواع وب سرورها کار کنند.

از طرف دیگر میزبانی وردپرس یک جایگاه خاص در میزبانی وب است. شرکت‌ها ی میزبان وردپرس همچنین می‌توانند از سرورهای اشتراکی برای میزبانی چندین وب سایت به طور همزمان استفاده کنند، اما برخلاف میزبانی وب، هر وب سایت روی یک سرور اشتراکی یک سایت وردپرس خواهد بود. یک میزبان وردپرس به طور خاص به نصب وردپرس پاسخ می‌دهد و راه حل‌ها ، خدمات و پشتیبانی سفارشی شده برای عملکرد وردپرس را ارائه می‌دهد.

۱- ظرفیت و انتقال

ظرفیت عامل مهمی‌است که هنگام انتخاب ارائه دهنده باید در نظر گرفته شود. به فضای ذخیره سازی موجود برای فایل‌ها ، تصاویر و سایر رسانه‌ها ی وب سایت شما اشاره دارد. اطمینان حاصل کنید که ارائه‌دهنده شما می‌تواند فضای کافی برای ذخیره همه محتوا و فایل‌هایی که ممکن است نیاز به آپلود داشته باشید در اختیار شما قرار دهد.

همانطور که وب سایت شما رشد می‌کند و تکامل می‌یابد، به فضای ذخیره سازی بیشتری برای قرار دادن فایل‌ها  و رسانه‌ها ی اضافی نیاز دارید.

انتقال یکی دیگر از عوامل مهمی‌است که هنگام انتخاب ارائه دهنده سرور باید در نظر گرفته شود. انتقال به داده‌ها یی گفته می‌شود که می‌توانید در یک ماه به وب سایت خود منتقل کنید. اگر ترافیک یا رسانه زیادی در وب سایت خود دارید، به انتقال زیادی نیاز دارید تا مطمئن شوید که سایت شما می‌تواند تقاضا را مدیریت کند.

۲- امنیت

از دیگر موضوعاتی که باید در مورد تفاوت‌ها ی وردپرس و‌ها ست معمولی لینوکس بدانید، مسئله امنیتی است.

در‌ هاست وردپرس، به دلیل اهمیت این سرورها، وصله‌ها ی امنیتی برای سیستم عامل‌ها  به احتمال زیاد زودتر و با وسواس بیشتری نصب می‌شوند.

اما باید توجه داشته باشید که وردپرس به دلیل شهرت خود همیشه با چالش‌ها ی امنیتی روبرو است و این همان کاری است که باید با نصب آخرین به‌روزرسانی‌های وردپرس و بررسی امنیت افزونه‌ها و نصب آخرین به‌روزرسانی‌ها و اقدامات احتیاطی بیشتر انجام دهید،

وب سایت خود را ایمن نگه دارید و اجازه ندهید هکرها به داخل هکرها نفوذ کنند و چیزهای سایت میزبان وردپرس شما را خراب کنند. البته نصب این به‌روزرسانی‌ها در‌ها ست‌های معمولی و سایت‌های میزبان وردپرس تفاوتی ندارد و فقط راحتی و سرعت انجام کارهای متفاوت است.

۳- سایت سازان و برنامه‌ها ی خاص وردپرس

هاست وردپرس برنامه‌ها ی کاربردی وردپرس و سازندگان سایت را ارائه می‌دهند، با این حال، آنها چندین سازنده وب سایت دیگر را نیز ارائه می‌دهند و باید برای مشکلات مربوط به هر یک پشتیبانی ارائه دهند. نکته اصلی این است که خدمات و پشتیبانی ارائه شده توسط راه حل‌ها ی میزبانی عمومی‌به طور خاص برای رسیدگی به مسائل خاص وردپرس در نظر گرفته نشده است.

هاست وردپرس مانند میزبانی وب عمومی‌دیگری است، میزبانی وردپرس اغلب در تنظیمات سرور اشتراکی اتفاق می‌افتد و برنامه‌ها  با گزینه‌ها  و هزینه‌ها ی متنوعی ارائه می‌شوند. با این حال، تمایز این است که سایت شما یک سرور را با سایر نصب‌ها ی وردپرس به اشتراک می‌گذارد. پشتیبانی و خدمات بر اساس قابلیت‌ها ی خاص وردپرس سفارشی شده و راه حل‌ها  برای بهینه سازی عملکرد وردپرس ایجاد شده اند. اکثر برنامه‌ها ی میزبانی وردپرس سازندگان وب سایت ساده برای استفاده را ارائه می‌دهند. آنها همچنین با تم‌ها ، پلاگین‌ها  یا حتی گواهی‌ها ی SSL ارائه می‌شوند.

۴- خدمات ‌هاست وردپرس

ارائه دهندگان‌ها ست وردپرس مطمئناً پشتیبانی و خدمات ویژه ای را برای وب سایت‌ها ی وردپرسی ارائه می‌دهند که دقیقاً منتظر چه چیزی هستید. اینها تنها تعدادی از گزینه‌ها  هستند:

  • فناوری وب را می‌توان به گونه ای پیکربندی کرد که راه اندازی سایت شما را آسان کند

  • سایت‌ها ی مرحله بندی را می‌توان به سرعت و به راحتی منتقل کرد

  • سرورها را می‌توان برای محافظت در برابر تهدیدات خاص وردپرس راه اندازی کرد

نمایندگان خدمات مشتری به طور ویژه برای ارائه پشتیبانی از نرم افزار آموزش دیده اند. این بدان معناست که اگر از دلیل کار نکردن افزونه یا عدم نمایش متن شما به درستی مطمئن نیستید، احتمالاً در حل هر مشکلی به شما کمک خواهند کرد.

نتیجه گیری

برنامه میزبانی شما یکی از مهم ترین عناصری است که باید در هنگام ایجاد یک سایت جدید در نظر بگیرید. یکی از اولین تصمیم‌هایی که می‌گیرید این است که آیا میزبانی مشترک اولیه را انتخاب کنید یا یک برنامه خاص وردپرس را انتخاب کنید.

میزبانی مشترک بین وب سایت‌ها  و وبلاگ‌ها ی کوچکتر بسیار محبوب است، زیرا یک گزینه بسیار مقرون به صرفه است. از طرف دیگر میزبانی مدیریت شده وردپرس مناسب کسانی است که می‌خواهند یک سایت بسیار بهینه و امن داشته باشند و کمی‌فضای بیشتری در بودجه خود داشته باشند. در نهایت، میزبانی مشترک وردپرس می‌تواند یک راه میانی عالی باشد، زیرا هم مقرون به صرفه است و هم برای پلت فرم به خوبی بهینه شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین وب رمز تماس حاصل نمایید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام، نیاز به راهنمایی دارید؟
×
اگه قصد مهاجرت داری، قبلش حتماً یه سر به این سایت بزن!
مشاهده‌ی سایت