بهترین کار با سرمایه یک میلیون تومان

توسط | مرداد 9, 1400 | کسب درآمد, کسب و کار | 0 نظر

11 دقیقه

خیلی کارها وجود دارند که برای شروع به سرمایه زیادی احتیاج دارند؛ امّا در عین حال باید بدانید کارهایی هم وجود دارند که به سرمایه بسیار کمی برای شروع و روی روال افتادن احتیاج دارند. ما در این مقاله به شما کارهایی که می‌توانید با سرمایه یک میلیون تومان انجام بدهید را پیشنهاد می‌کنیم و شما با بررسی هر یک از آنها می‌توانید دست به کسب درآمد بزنید.

برای انجام هر یک از این کارها، شما به یک میلیون تومان سرمایه یا مبلغی در همین حدود‌ها احتیاج دارید که به راحتی می‌توانید به دست بیاورید و برای خودتان دست به اشتغال‌زایی بزنید؛ فقط کافی است از قدم‌های کوچک شروع کنید. مطمئنم مستقل شدن و مشغول شدن به یک کار، تاثیر بسزایی در عزت نفس و همچنین اعتماد به نفس شما می‌تواند داشته باشد، پس از داشتن سرمایه کم ناراحت نباشید و با خواندن این مقاله برای خودتان کاری پیدا کنید.

شاید به نظر خیلی از شما یک میلیون تومان پول کمی برای راه‌اندازی یک کار باشد و با توجه به کاهش ارزش پول‌مان باید بگویم که حق با شماست ؛ اما بهتر نیست که به جای افکار منفی، افکار مثبت را جایگزین کنیم و سرسختانه دنبال کاری باشیم که با شرایط مان سازگار باشد؟ زیرا با دست روی دست گذاشتن هیچ اتفاقی رقم نمی‌خورد و تمام فرصت‌ها را از دست می‌دهیم! حتی با یک میلیون تومان هم می شود کارهای بزرگ کرد فقط همان طور که گفتم باید از قدم‌های کوچک شروع کنید!

 

کارهایی که با یک میلیون تومان می‌توان انجام داد!

اولین نکته‌ای که در آغاز کار باید بدانید این است که، با توجه به سرمایه کمی که در دست دارید باید هوشمندانه و فکر شده جلو بروید و سعی کنید حتی هزار تومان از پول‌تان را هدر ندهید! در واقع اصلا نگران بودجه‌ی کم تان نباشید؛ زیرا خیلی از آدم‌های موفق وجود دارند که از صفر شروع کرده‌اند و با تلاش و کوشش به جایگاهی که می‌خواسته‌اند، رسیده‌اند.

 

همکاری در فروش

این شغل به شکلی است که بدون سرمایه هم می‌توانید انجام بدهید؛ به این صورت  که شما با مسئول یک تولیدی به صورت حضوری یا آنلاین صحبت می‌کنید و در ازای فروش محصولات آن‌ها، درصدی را دریافت می‌کنید. می‌توانید عکس محصولات را به دیگران نشان بدهید و از آنها سفارش بگیرید و یا از هر محصول یک یا دو عدد بخرید و با نشان دادن خود محصول، آن را به صورت حضوری و آنلاین به دیگران بفروشید.

 

دستفروشی یا خرید و فروش‌های کوچک و محلی

خیلی از شغل‌ها مثل دست فروشی یا ‌اجاره‌ی یک دکه یا فروش پشت وانت وجود دارند که هر کسی حاضر به انجام آنها نیست، در حالی که هر شغلی شریف است و برای شروع یک کار بزرگ‌تر، هر قدمی می‌تواند عالی باشد! شما می‌توانید از تولیدی‌ها و مراکز پخش، محصول یا کالای مورد نظرتان را خریداری کرده و در بازارهای محلی، کنار خیابان یا کنار جاده به قیمتی بالاتر بفروشید.

می‌توانید یک دکه را مقابل یک دانشگاه یا مرکز خرید یا پارک اجاره کنید و در آنجا هر چیزی که مورد نیاز مشتریانتان است، بفروشید. فرایندهای کوچک خرید و فروش درست است که سود کلانی ندارند اما در دراز مدت و با کمی خلاقیت، می‌توانند تبدیل به منبع درآمد خوبی شوند.

 

آموزش دیدن و سرمایه گذاری روی خود

یکی از بهترین کارهایی که مخصوصاً در سنین پایین با یک میلیون تومان می‌توانید انجام بدهید، شرکت کردن در کلاس‌ها و دوره‌هایی است که به آنها علاقه دارید و می‌دانید که در آنها موفق می‌شوید. متناسب با علاقه و استعداد‌تان، دوره یا کلاس را انتخاب کنید و پولتان را صرف شهریه آن کلاس کنید، بعد از اتمام آن دوره و یاد گرفتن آن کار، می‌توانید از آن درآمدزایی کنید. با این کار شما مهارتی را تا آخر عمر همراه خود دارید که می‌توانید در هر کجا که خواستید آن را به کار بگیرید.

 

سرمایه گذاری در بورس و بازار ارزهای دیجیتال

چند سالی هست که بازار بورس و ارزهای دیجیتال به مردم معرفی شده و فعالیت در این بازار‌ها رو به فزونی است. سرمایه گذاری در این بازارها فرصت خوبی است تا سرمایه‌تان را بیشتر کرده و بدون حتی خارج شدن از خانه، پول در بیاورید.

نکته خیلی مهم درمورد سرمایه‌گذاری در این بازارها این است که، اول باید در مورد آن ها آموزش ببینید و بعد مقدار کمی از پول‌تان را در آن سرمایه گذاری کنید، پس از مدتی که کار با این بازار را یاد گرفتید و سود و ضرر را تجربه کردید، می‌توانید پول بیشتری را وارد آن بکنید. به این شکل از متحمل شدن ضررهای کلان جلوگیری می‌کنید و مثل خیلی‌ها که بدون دانش کافی تمام سرمایه‌شان را در این بازار از دست دادند، نمی‌شوید!

 

کار در منزل

در مقاله‌ای که قبلاً به طور اختصاصی راجع به کسب و کارهایی که در خانه می‌توانید راه بیندازید، نوشتیم؛ تعداد زیادی شغل به شما معرفی کردیم که با داشتن سرمایه‌ای اندک می‌توانید در خانه راه اندازی کرده و از آنها درآمد به دست بیاورید.

معمولاً کارهایی که در منزل می‌توانید انجام بدهید بستگی به فضا و امکاناتی دارد که در اختیار دارید. سعی کنید اول از کارهای کوچک و در تعداد کم شروع کنید و بعد از روی روال افتادن کسب و کارتان، تعداد تولید را بالا ببرید.

 

همکاری در کشاورزی

مسلم است که با یک میلیون تومان نمی‌توانید یک زمین کشاورزی کوچک را حتی اجاره کنید اما می‌توانید با یک کشاورز قرار همکاری بگذارید و بعد حاصل دسترنج‌تان را از او بگیرید.

هزینه این کار خرید وسایل مورد نیاز کشاورزی و کمی کود و بذر و سم است. بعد از این که در این کار مهارت‌های لازم را یاد گرفتید، می‌توانید قراردادی ببندید که هزینه اجاره یک زمین را بعد از برداشت محصول بدهید تا کاملا مقرون به صرفه باشد. با پیش رفتن طبق این نقشه شما متحمل کمترین ضرر می شوید و تجربه‌های خوبی هم در این زمینه به دست می‌آورید.

 

تعمیر وسایل دست دوم

خریدن وسایل دست دوم و خرابی که قیمت آنها به بودجه شما برسد اصلا کار سختی نیست؛ فقط کافی است در اپلیکیشن‌هایی مثل دیوار بگردید و این وسایل را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن این وسایل حالا باید آن‌ها را تعمیر کنید و اگر بلد نیستید از کسانی که این مهارت را دارند، کمک بگیرید. وسیله تعمیر شده را می‌توانید به قیمت بالاتری بفروشید و آنقدر این کار را تکرار کنید تا با سود به دست آمده، به خرید وسایل بزرگتر و گرانتری برسید که سود بیشتری را هم نیز عاید شاید شما می‌کنند.

 

مربی گری و آموزش دادن به دیگران

یاد دادن مهارت و دانش تان به دیگران، از کم هزینه‌ترین کارها به شمار می‌رود. ممکن است که شما به طور تجربی مهارتی را یاد گرفته باشید یا با استفاده از کلاس و دوره، در هر صورت یکی از راه‌هایی که می‌توانید از مهارت‌تان کسب درآمد کنید، آموزش دادن به دیگران است.

امروزه مردم برای فراگیری خیلی از مهارت‌ها، مربی خصوصی استخدام می‌کنند و اگر از کارش راضی باشند، برای مدت طولانی و با حقوق خوب او را نگه می‌دارند.

آموزش زبان خارجی، ورزش، موسیقی، آموزش سگ ها و آموزش در زمینه های درسی از مواردی هستند که بیشترین درخواست را دارند.

به این نکته توجه داشته باشید که این شغل در صورتی برای شما درآمد خوبی خواهد داشت که، در یک کار یا مهارت بسیار عالی باشید و این حس را به دیگران هم منتقل کنید.

 

خدمات تمیزکاری

تمیز کردن منزل یا ساختمان‌های تجاری و اداری، از جمله خدماتی است که به سرمایه زیادی احتیاج ندارد و در عین حال بسیار پرسود است. این کار عملا فقط به نیروی انسانی و تجربه و مهارت در تمیز کردن مکان های بزرگ احتیاج دارد. وقتی که در این کار پیشرفت کردید می‌توانید شرکتی تاسیس کرده و افرادی مثل خودتان را استخدام کنید تا به جای شما برای تمیز کاری بروند و درصدی از حقوقشان را برای خودتان بردارید و با این کار به درآمد بسیار خوبی برسید.

 

ما در این مقاله به طور کلی شغل هایی را برای شما مثال زدیم که با سرمایه یک میلیون تومان یا کمتر می توانید انجام دهید؛ اما باید بدانید به طور جزئی شغل‌های بسیار زیادی وجود دارند که شما می‌توانید داشته باشید؛ مثلاً فروشندگی، خیاطی، تعمیرکاری، کارگری، نگهداری از حیوانات، تاکسیرانی، پیک موتوری، مدیریت رسانه های اجتماعی، بازیافت، مشاوره، طراحی لوگو، باریستا و خیلی شغل‌های دیگر که اگر به آنها علاقه داشته باشید و از خودتان پشتکار نشان دهید، می‌توانید افراد بسیار موفقی در این شغل‌ها شوید.

 

به طور کلی برای راه اندازی یک کار، وقتی که سرمایه ای در اختیار ندارید، نباید زیاد نگران و افسرده شوید؛ پیدا کردن یک کار و کسب درآمد از آن، فقط نیاز به پشتکار و استفاده از هوش دارد. شما اگر میلیون‌ها سرمایه داشته باشید اما هوش مالی برای مدیریت آن و پشتکار و تلاش برای عمل کردن به برنامه‌های‌تان را نداشته باشید، این سرمایه میلیونی در یک چشم به هم زدن از دست می‌رود و عملاً به هیچ دردی نخورده است؛ پس در مورد داشتن سرمایه نگرانی زیادی نداشته باشید و به جای آن روی پشتکار و هوش تان کار کنید.

چه افراد ثروتمند و موفقی که از هیچ شروع کرده‌اند و حالا صاحب بیشترین ثروت هستند؛ زیرا از قدرت مغزشان به خوبی استفاده کردند و منتظر معجزه نماند‌ند.

 

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام، نیاز به راهنمایی دارید؟
×
اگه قصد مهاجرت داری، قبلش حتماً یه سر به این سایت بزن!
مشاهده‌ی سایت